2012. április 13., péntek

Szolgálati anekdoták - 19. rész

Szolgálatképtelenség



 


   Csak lerohadt a kurva anyjába! V63 150-ről beszélek egyébként. Minden faszán ment -már ha azt annak lehet nevezni, hogy egy teli zölddel vágtattam Franzstadttól Csornáig- egészen Fertőszentmiklós bejáratig. Még az a Comodore 64 alapú ETCS nem oldott le. Jött szépen, könnyedén húzta azt az 1600 tonnányi gázt, ami utána volt csomózva és erre mi történik? Szentmiklós bejárat vörös. Csurgok rá szeépen, csendben, amikor is megjelenik az a kácsingató fehér pötty a főlap alatt. No, akkor vontatómotor szellőző indít... vagy mégse! Abban a pillanatban, hogy elkezdett forogni a két böhöm porszívó már oldott is le az védelem, köpte ki a főmegszakítót azt jó reggelt! Hirtelen azt se tudtam magamhoz nyúljak, vagy a KVT-hez (védelem törlő kapcsoló), de aztán hamar rá kellett jönnöm, hogy a KVT-vel sem megyek sokra. Uccu neki: gép körbeszaglász, tekint, átvizsgál, hogy mégis mi oldott le, melyik olvadóbiztosíték ellett meg, vagy hasonló, de még telefonos segítségem se tudott annál többet, mint amit magam is megnéztem. Végül Sopronból alig 5-6 perc alatt érkezett a felmentő Szili -nem akarom tudni mennyivel jött.
   De hogyan is kerültem én idáig?Feljelentkezésem után nem sokkal már azért kapkodott levegőért az irányító, hogy jó vagyok e Kőbányáig? Kérdem KöKi-ig? Nem, csak Felsőig. Mondok nagy jó indulattal. Jön a további kérdés: Rákos? Még oda is. Erre hallomám, hogy "akkor egyenlőre jöjjön Kelenföldig önköltség... " Mondok önköltség csak Fradi! ... No, elindultunk azzal az utasítással, hogy majd olyan Bicske környékén hívjam fel a mozdonyost. Alig hagytuk el Tatabányát már ő hívott: Hol járunk? Mondok neki, merre, azt mondja, jó, majd akkor Kelenföldön jelentkezzek be megint. Nem értünk be addig, már hívott -lehet, hogy hatott a multkori megjegyzésem? (Fradiba érkeztem XXXXX számú vonattal, forgalminál kapom az írásbelit, hogy Parasztfalva felsőnél ilyen és ilyen lassújelek, meg mittudom én még mi. Mondok, jól van, el kezdem behúzni a vonatot, de a biztonság kedvéért felhívom ezt a majmot, hogy mégis mit képzelt, meddig húzom a vonatát. Erre fennhangon elkezdi, hogy nehogy kimerjek menni Fradiból, megy majd a hatvani dolgozó! Mondok neki: nekem nem szólt senki, bazd meg, hogy itt kapok leváltót vagy sem, honnan a faszból kellett volna tudnom? Kissé visszafogottabb hangnemben folytatta, hogy ha odaért a leváltóm akkor önköltség haza, jó pihenést). Azóta hogy, hogy nem szaktársak... vagyis mit ad isten rendre előre felhív, közli meddig megyek, mit viszek, mit keressek... Most is így volt: tájékoztatott, hogy a Kelenföldi buszpályaudvaron egy fehér Skoda Fabia kombit keressünk, majd az áthoz minket. Alig értünk a helyszínre a Fc mozdonyfelvigyázó is hívott, hogy egy M-es rendszámú fenn említett típust keressünk. Kisvártatva meg is érkezett a járgány. Egyfolytában motoszkált bennem a kíváncsiság, ezért hamar kiböktem a sofőrnek, hogy ez kihez is tartozik? Ő pedig készségesen elárulta, hogy az az autó (másik néggyel együtt) a Trakció tulajdona, ő és a sofőrtársai pedig a Gépészet emberei. Feladatuk, hogy a mozdonyvezetőket szállítsák éjszakánként egyik helyszínről a másikra, a BKV mentes időkben. Driverünk elkotyogta még azt is -és szinte a lelkünkre is kötötte, hogy ne nagyon terjesszük, dehát ismertek engem... - , hogy van két fradis kolléga, akiknek nem számolták el a benzinköltséget, amiből Nagy balhé is lett és kategorikusan kijelentették, hogy innentől ők nem hajlandóak hajnali jelentkezéshez bejárni szolgálatba, csak ha ezek közül a gépjárművek közül kimegy értük lakásra! Márpedig kimegy, mert valóban nem hajlandó a parszt Monorról bemenni! Beszarok baszod! Franzstadt! Ha én beköpnék egy ilyet Győrben a vezénylő kiröhögne, a telephelyvezető meg egy írásbeli figyelmeztetéssel jutalmazná meg a szószátyár pofámat! 
   Csak azért írtam le mindezt, hogy láthassátok, ennél a cégnél mennyire igazságos az elosztás és mennyire egyenlő a bánásmód! Mert amíg a pesti bunkóért kimegy a Trakciós kocsi, addig én a négy ágyas pihenőben próbálok pihenni a következő szolgálatom előtt egy horkolós, egy ajtócsapkodó és egy tespedt szagú kolléga társaságában...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése